top of page
Geleideconstructies in aardebaan - BRL 104

​

Desami glissières de sécurité dispositif de retenue
  • De breedte van de geleideconstructie is slechts 31 cm. Dit is interessant als de beschikbare ruimte eerder beperkt is.
     

  • De onderhoudskosten worden beperkt door een heel lage werkingsbreedte (W2).
     

  • De geometrie van de plank is identiek aan deze van de H4b-geleideconstructie. Dit laat een mooie en efficiënte overgang toe.
     

  • Het systeem bevat geen zichtbare kabels. (Geen risico op scherpe randen.)
     

  • De overhelling van een voertuig wordt beperkt door de aanzienlijke hoogte van deze geleideconstructie.
    De overhellling van een bus van 13 ton gaat niet verder dan zijn werkingsbreedte (VI2 & W2). Dit systeem biedt dus een uitstekende oplossing voor het beschermen van hoge obstakels zoals brugpijlers, verlichtingspalen, geluidsschermen, enz...

     

  • Dit systeem is getest met een coach (reisbus) en niet met een stadsbus (type STIB).
     

  • De 3 golven plank is 60% hoger dan een standard 2 golven plank. Het is dus mogelijk om een hoger aantal voertuigen veilig te geleiden.

In het kort...

​

De geleideconstructies zijn lineaire elementen en worden langs de weg geïnstalleerd om een kerend vermogen te bieden aan een dwalend voertuig. Deze systemen worden samengesteld uit stalen onderdelen.

​

De prestatiekenmerken conform NBN EN1317-1/2/5 zijn:

​

  • Minimaal kerend vermogen: H2

​

  • Maximale werkingsbreedte : Wn 2

​

  • Maximale voertuigoverhelling : VIn 2

​

  • Maximale schokindex: ASI A
     

  • Bodemkenmerken: Hard, médium of soft volcans PTV 869

​

Om een overgang naar een andere geleideconstructie mogelijk te maken, moet de geometrie van de aansluitende planken identiek zijn.

bottom of page