Geleideconstructies in aardebaan - BRL 104

  • De breedte van de geleideconstructie is slechts 31 cm. Dit is interessant als de beschikbare ruimte eerder beperkt is.
     

  • De onderhoudskosten worden beperkt door een heel lage werkingsbreedte (W2).
     

  • De geometrie van de plank is identiek aan deze van de H4b-geleideconstructie. Dit laat een mooie en efficiënte overgang toe.
     

  • Het systeem bevat geen zichtbare kabels. (Geen risico op scherpe randen.)
     

  • De overhelling van een voertuig wordt beperkt door de aanzienlijke hoogte van deze geleideconstructie.
    De overhellling van een bus van 13 ton gaat niet verder dan zijn werkingsbreedte (VI2 & W2). Dit systeem biedt dus een uitstekende oplossing voor het beschermen van hoge obstakels zoals brugpijlers, verlichtingspalen, geluidsschermen, enz...

     

  • Dit systeem is getest met een coach (reisbus) en niet met een stadsbus (type STIB).
     

  • De 3 golven plank is 60% hoger dan een standard 2 golven plank. Het is dus mogelijk om een hoger aantal voertuigen veilig te geleiden.

In het kort...

De geleideconstructies zijn lineaire elementen en worden langs de weg geïnstalleerd om een kerend vermogen te bieden aan een dwalend voertuig. Deze systemen worden samengesteld uit stalen onderdelen.

De prestatiekenmerken conform NBN EN1317-1/2/5 zijn:

  • Minimaal kerend vermogen: H2

  • Maximale werkingsbreedte : Wn 2

  • Maximale voertuigoverhelling : VIn 2

  • Maximale schokindex: ASI A
     

  • Bodemkenmerken: Hard, médium of soft volcans PTV 869

Om een overgang naar een andere geleideconstructie mogelijk te maken, moet de geometrie van de aansluitende planken identiek zijn.