-
De breedte van de geleideconstructie is slechts 31 cm. Dit is interessant als de beschikbare ruimte eerder beperkt is.
-
De onderhoudskosten worden beperkt door een heel lage werkingsbreedte (W2).
-
De geometrie van de plank is identiek aan deze van de H4b-geleideconstructie. Dit laat een mooie en efficiënte overgang toe.
-
Het systeem bevat geen zichtbare kabels. (Geen risico op scherpe randen.)
-
De overhelling van een voertuig wordt beperkt door de aanzienlijke hoogte van deze geleideconstructie.
De overhellling van een bus van 13 ton gaat niet verder dan zijn werkingsbreedte (VI2 & W2). Dit systeem biedt dus een uitstekende oplossing voor het beschermen van hoge obstakels zoals brugpijlers, verlichtingspalen, geluidsschermen, enz...
-
Dit systeem is getest met een coach (reisbus) en niet met een stadsbus (type STIB).
-
De 3 golven plank is 60% hoger dan een standard 2 golven plank. Het is dus mogelijk om een hoger aantal voertuigen veilig te geleiden.
In het kort...
​
De geleideconstructies zijn lineaire elementen en worden langs de weg geïnstalleerd om een kerend vermogen te bieden aan een dwalend voertuig. Deze systemen worden samengesteld uit stalen onderdelen.
​
De prestatiekenmerken conform NBN EN1317-1/2/5 zijn:
​
-
Minimaal kerend vermogen: H2
​
-
Maximale werkingsbreedte : Wn 2
​
-
Maximale voertuigoverhelling : VIn 2
​
-
Maximale schokindex: ASI A
-
Bodemkenmerken: Hard, médium of soft volcans PTV 869
​
Om een overgang naar een andere geleideconstructie mogelijk te maken, moet de geometrie van de aansluitende planken identiek zijn.